سرپرست گروه پایش صنایع شیلاتی و توسعه بازار آبزیان شیلات سیستان و بلوچستان گفت: تا کنون در هیچ یک از تحقیقات علمی انتقال کرونا از طریق آبزیان به انسان اثبات نشده اما تقاضا برای خرید آبزیان تازه با شیوع این ویروس کم شده و شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار هستیم.

بازار آبزیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهزاد امیری جمعه نهم اظهار کرد: تغذیه سالم یکی از ابعاد زندگی سالم بوده و مصرف آبزیان شاخص مهمی برای سلامت هر جامعه است.

وی افزود: سازمان جهانی بهداشت با توجه به تأثیر مهمی که آبزیان بر سلامت انسان و پیشگیری از بروز بیماری‌ها دارند مصرف ۲ بار ماهی در هفته را توصیه می‌کند.

سرپرست گروه پایش صنایع شیلاتی و توسعه بازار آبزیان شیلات سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: مصرف آبزیان شاخص مهمی برای سلامت هر جامعه است، به آن دسته از شهروندانی که نگرانی و حساسیت بالایی در این زمینه دارند پیشنهاد می‌شود از محصولات بسته‌بندی‌شده و کنسروی که توسط واحدهای صنایع شیلاتی با بهترین کیفیت تولید و به بازار کشور عرضه می‌شوند استفاده کنند.

وی ادامه داد: با توجه به پروتکل‌های بهداشتی که با همکاری سازمان دامپزشکی، وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو برای توزیع و عرضه محصولات تازه خام دامی ارائه‌شده مردم می‌توانند محصولات شیلاتی را کامل پخته و به راحتی مصرف کنند.

امیری یکی از مهمترین اصول برای پیشگیری از ابتلا به کرونا را تقویت سیستم ایمنی بدن بیان کرد و افزود: محصولات شیلاتی سرشار از ویتامین D، سلنیوم و منبع غنی امگا ۳ از مواد مؤثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن هستند که می‌تواند در شرایط کرونایی مؤثر باشد.

کد خبر 515998

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha